Veröffentlichungen

Research for practical applications

Selected publications from professors at the Baden-Wuerttemberg Cooperative State University Villingen-Schwenningen can be found here: Prof. Dr. Harry Giesler, Head of Department
  • Projektmarketing - Chance und Herausforderung; in: Input, Zeitschrift für die Wirtschaft, Nr. 2/05, S. 14 - 18 (Project marketing - opportunity and challenge)
  • Was Mitarbeiter antreibt: Inhaltstheorien im Rahmen der Personalführung und Motivation, in: Input, Zeitschrift für die Wirtschaft 1/04, S. 10f. (What stimulates personnel: Theories in the context of personnel management and motivation).
Prof. Dr. Erich Klaus, Head of Department
  • Unternehmensnetzwerke als aktuelle Herausforderung für die Marketing-Wissenschaft, in: Rabe, C./Lieb, J. (Hrsg.), Zukunftsperspektiven des Marketing - Paradigmenwechsel und Neuakzentuierungen, Berlin 2003, S. 25 - 48 (Corporate networks as a contemporary challenge for marketing science).
  • Vertrauen in Unternehmensnetzwerken - eine interdisziplinäre Analyse, Wiesbaden 2002 (Trust in corporate networks - an interdisciplinary analysis).
  • Mitwirkung bei: Nieschlag, R./Dichtl, E./Hörschgen H., Marketing, 19. Auflage, Berlin 2002
Prof. Dr. Anette Renz
  • In collaboration with Michael Wehrheim: Die Handels- und Steuerbilanz, 2nd edition, Vahlen-Verlag, Munich 2009 (Trade and taxation balance sheet)
  • Die Besteuerung der GmbH & Co. KGaA und ihre Eignung als Rechtsform für kleine und mittelständische Unternehmen, Peter-Lang Verlag, Frankfurt am Main 2006 (Taxation. The KGaA corporate organisation and its suitability as a legal form for SMEs.
  • zus. mit Wehrheim, Michael: Die Steuerbilanz, Vahlen-Verlag, München 2003 (Taxation balance sheet)

Further publications

Project-related surveys involving the empirical collection of data were conducted by students in the context of lectures. These results can be found in the following contribution.